Určovanie, zmena alebo zrušenie súpisného a orientačného čísla
Obec Komjatice určuje, mení alebo zrušuje stavbám súpisné a orientačné čísla podľa § 2 c zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a v súlade s vyhláškou Ministerstva vnútra SR č. 31/2003 Z. z. v znení neskorších predpisov, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o označovaní ulíc a iných verejných priestranstiev a o číslovaní stavieb.
Osoba určená v kolaudačnom rozhodnutí je povinná požiadať o určenie súpisného čísla a orientačného čísla do 30 dní odo dňa právoplatnosti kolaudačného rozhodnutia.
Vlastník budovy je povinný mať viditeľne označenú budovu tabuľkou so súpisným číslom a tabuľkou s orientačným číslom, ak je určené.
Obec Komjatice zabezpečuje:
- evidenciu jednotlivých druhov číslovania stavieb,
- rozhoduje o určení, zmene alebo zrušení súpisných a orientačných čísiel zápisom do Informačného systému Register adries,
- vydáva Oznámenia o číslovaní stavieb súpisnými a orientačnými číslami, o ich zmene alebo zrušení.
K žiadosti o určenie súpisného a orientačného čísla je potrebné doložiť:
- právoplatné kolaudačné rozhodnutie
- geometrický plán
- zameranie adresného bodu
- v prípade, že stavebník nie je vlastníkom pozemku, na ktorom je stavba postavená, je potrebné doložiť doklad o inom práve k pozemku – nájomnú zmluvu s vlastníkom, resp. súhlas s umiestnením trvalej stavby a pod.
- v prípade, že prišlo k zmene vlastníka stavby po vydaní kolaudačného rozhodnutia je potrebné doložiť doklad o nadobudnutí stavby do vlastníctva
- splnomocnenie v prípade, že sa stavebník nechá zastupovať
K žiadosti o zrušenie súpisného a orientačného čísla je potrebné doložiť:
- Právoplatné rozhodnutie na odstránenie stavby
- Splnomocnenie v prípade, že sa stavebník nechá zastupovať
Správny poplatok: bez poplatku
Lehota na vybavenie: do 30 dní od podania úplnej žiadosti
Vybavuje: Mgr. Miriama Lörinczová, tel. 035/6591 070, mail: lorinczova@komjatice.sk, kancelária – matrika, prízemie Obecného úradu, Nádražná 97, Komjatice.
Hlásenie občana k trvalému a prechodnému pobytu
Potrebujete:
- občiansky preukaz,
- ak sa jedná o dieťa do 15 rokov, zákonný zástupca predkladá rodný list dieťaťa,
- cudzinec predkladá cestovný pas alebo osvedčenie o štátnom občianstve,
- doklad o vlastníctve rodinného domu alebo budovy určenej na bývanie, kde sa hlásite k pobytu,
- súhlas vlastníka resp. všetkých spoluvlastníkov nehnuteľnosti, kde sa hlásite k pobytu, s výnimkou prihlásenia jedného zo spoluvlastníkov, jeho manžela alebo nezaopatreného dieťaťa,
- vypísanie prihlasovacieho lístka k trvalého pobytu.
Potvrdenie o trvalom pobyte
Potrebujete:
- občiansky preukaz,
- správny poplatok 5,00 €.
Pri vydaní potvrdenia pre vydanie prvého občianskeho preukazu sa predloží rodný list dieťaťa.
Zrušenie trvalého pobytu
Podáva vlastník alebo spoluvlastníci nehnuteľnosti. Potrebujete:
- občiansky preukaz,
- doklad o vlastníctve nehnuteľností nie starší ako 3mesiace.
Trvalý pobyt nie je možné zrušiť manželke spoluvlastníka ani jeho maloletému dieťaťu.
Drobná stavba
Drobné stavby plnia doplnkovú funkciu k hlavnej stavbe, nemôžu podstatne ovplyvniť životné prostredie. Drobné stavby sú prízemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25m2 a výška 5m, podzemné stavby, ak ich zastavaná plocha nepresahuje 25 m2 a hĺbka 3m, prípojky inžinierskych sietí a oplotenie. Potrebujete:
- ohlásenie (tlačivo na obecnom úrade),
- LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku,
- súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi,
- jednoduchý situačný náčrt v dvoch vyhotoveniach,
- jednoduchá technická správa v dvoch vyhotoveniach,
- vyhlásenie kvalifikovanej osoby o odbornom stavebnom dozore,
- pri prípojkách na inžinierske siete vyjadrenie správcu siete.
Ohlásenie stavebných úprav
Stavebné úpravy, ktorými sa nemení vzhľad stavby a nezasahuje sa do nosných konštrukcií stavebník ohlási stavebnému úradu. Potrebujete:
- ohlásenie,
- LV alebo iný doklad, ktorý preukazuje vlastnícke právo k pozemku,
- súhlas spoluvlastníkov, pokiaľ nie sú všetci stavebníkmi,
- jednoduchý náčrt stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach,
- technický popis stavebných úprav v dvoch vyhotoveniach.
Návrh na vydanie územného rozhodnutia
Potrebujete:
- návrh na vydanie územného rozhodnutia,
- situačný výkres v dvoch vyhotoveniach,
- rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia dotknutých orgánov štátnej správy a obce,
- záväzné stanovisko obce,
- stanovisko vlastníkov susedných nehn. k umiestneniu stavby,
- vyjadrenia správcov sietí technického vybavenia,
- doklady o rokovaniach s účastníkmi konania, pokiaľ sa viedli pred podaním návrhu,
- záverečné stanovisko o posúdení vplyvu stavby na životné prostredie,
- preukázanie vlastníckeho alebo iného vzťahu k dotknutým pozemkom,
- dokumentáciu spracovanú oprávnenou osobou v dvoch vyhotoveniach,
- návrh na nové využívanie územia,
- správny poplatok : 6,50 € pre FO, 16,50 € pre PO.
Žiadosť o vydanie stavebného povolenia
Potrebujete:
- žiadosť o vydanie stavebného povolenia,
- doklady, ktorými sa preukazujú vlastnícke, alebo iné práva k pozemkom a stavbám,
- kópia z katastrálnej mapy,
- územné rozhodnutie, ak bolo vydané,
- projektová dokumentácia stavby v dvoch vyhotoveniach,
- prehlásenie stavebného dozoru,
- kópia rozhodnutia súhlas o odňatí pôdy z PPF (LPF),
- záväzné stanovisko obce (v podstránke Tlačivá),
- právnická osoba predkladá kópiu platného živnost. listu alebo výpisu z OR,
- správny poplatok,
- doklady o rokovaniach s účastníkmi stavebného konania,
- posudok Regionálneho úradu verejného zdravotníctva,
- stanovisko Okresného riaditeľstva Hasičského a záchranného zboru,
- vyjadrenie, súhlas vodohospodárskeho orgánu,
- rozhodnutia, stanoviská, vyjadrenia orgánov štátnej správy,
- stanoviská správcov sietí technického vybavenia.